امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

مرگ‌ومیرهای جاده‌ای ایران برابر با کل اروپا

  • کد خبر: ۲۱۸۱۵۱
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
مرگ‌ومیرهای جاده‌ای ایران برابر با کل اروپا
یک جامعه‌شناس نوشت که: ««میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران تقریباً به اندازه کل اروپا است.»

به گزارش شهرآرانیوز، با نزدیک شدن به فصل بهار صدای ساز نوروز به گوش می‌رسد و تعطیلات سال جدید بهترین فرصت برای تجربه یک سفر است، اما چیزی که همیشه در این ایام سبب تلخ شدن شیرینی عید می‌شود حوادث غمبار جاده‌ای و تصادفات منجر به مرگ است.

هرسال در ایام نوروز تعداد زیادی مرگ‌ومیر جاده‌ای روی دست مسافران باقی می‌ماند، امسال هم استثنا نیست، هنوز نوروز نیامده خبر مرگ از جاده‌ها شنیده می‌شود؛ سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهور گفته که: «با شروع تعطیلات نوروز در ۵ روز گذشته ١٧٧ نفر از هموطنان بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و ۶ هزار و ٢٠٠ نفر نیز مصدوم شدند.»

البته مرگ‌ومیر‌های جاده‌ای فقط برای ایام نوروز نیست، اما در این ایام به‌دلیل حجم بالای مسافرت‌ها ظهور و بروز بیشتری دارد، آمار‌ها نشان می‌دهد «میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران تقریباً به اندازۀ کل اروپا است.» این‌را رضا امیدی جامعه‌شناس می‌گوید.

از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند

او با انشار تصویر زیر در کانال تلگرامی خودش (سیاست‌گذاری اجتماعی) نوشت که: «میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران تقریباً به اندازه کل اروپا است. جمعیت ایران حدود ۸۵ میلیون نفر و جمعیت اروپا حدود ۷۵۰ میلیون نفر است. براساس آمار‌های بین‌المللی نرخ تعداد خودرو در ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در ایران حدود ۱۸۳ دستگاه و در اروپا حدود ۵۰۰ دستگاه است.»

مرگ‌ومیرهای جاده‌ای ایران برابر با کل اروپا!

این جامعه‌شناس توضیح داد: «براساس آمار‌های بین‌المللی نرخ مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۳ نفر است. در این شاخص ایران در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا جزو پنج کشور با بدترین وضعیت است؛ پس از عربستان، یمن، عراق، و لیبی. در بین کشور‌های آسیا و اقیانوسیه هم ایران جزو ۱۰ کشور با بدترین وضعیت در این شاخص است.»

امیدی ادامه داد: «بدیهی است متغیّرهای زیادی نظیر کیفیت خودرو، وضعیت جاده‌ها، گستردگی و کیفیت حمل‌ونقل عمومی، کیفیت رانندگی، الگوی سفر، میزان سفر-کیلومتر با خودرو، و ... در این وضعیت دخیل‌اند، اما با همه اینها، وضعیت ایران تکان‌دهنده است.»

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->